לחצו להזמנה

13.09.20

הוסטל אורבני מדליק, אחסן אותי בשני לילות ירושלמיים.

הפוסט הוסטל, נמצא בקומה השלישית של בית הדואר ההיסטורי, מתקופת המנדט הבריטי, ברחוב יפו. בלובי הענק שבנוי מסלון, בר ופינות ישיבה מותאמות לגולשים בוויפי, פגשתי תרמילאים צעירים וטיילים מתוחכמים, שחרשו עולם במהלך כמה עשורים. שיחות נשמעו בסינית, אנגלית, גרמנית, הולנדית ועברית ובדלפק הקבלה, נתנו המלצות ומפות לעיר באנגלית רהוטה.

 

סיור בין החדרים, הבהיר לי שיש קטגוריות שונות. בחדרים המשותפים, מעל מיטות וקומותיים לארבעה עד שנים עשר אורחים, מוקמה תאורת קריאה, תא אחסון כמו מגירת מצעים, פינת ישיבה עם שולחנות שמתאימים ללפטופ ושקעים לרוב. העיצוב נראה המילה האחרונה, וולקם ברלין, ידידותי למי שמטייל עם מצלמה, מחשב נייד, מטענים מסוגים שונים וטלפונים.

על הקירות, במינון מעודן הוצמדו מדבקות של בולים ומעטפות עם כיתובים בערבית, אנגלית ועברית. ממש כמו באשנבים שנמצאים בבניין הדואר היפה בארץ, שעדיין פעיל בחזית הבניין. פוסטרים ברוח התקופה ההיא, פלשתינה, משתלבים עם ריהוט בצבעים פסטלים. ארוחת הבוקר שהיא בופה חופשי, כוללת לחמים ביתיים, ירקות, טחינה, ביצה, ג'חנון, גבינות וטעמים טריים ומשביעים.

 

במרפסת הגג הפתוחה, ניתן להשקיף מצד אחד על הרכבת הקלה, מצד שני על מתחם העירייה וחומות העיר העתיקה. ברמן חביב יכין לכם קוקטייל או נשנוש מהתפריט. הסלון מציע תכנים כמעט מדי ערב בדגש לוקאלי. סדנת הכנת חומוס ירושלמי אסלי, או הופעה של להקה אלטרנטיבית בועטת.

במועדון שיש בו פופים מזמינים להסתלבט, ראיתי אנשים מנמנמים או קוראים בספר. בחדר נעים, עם דלת אדומה ומיטה זוגית נוחה, הנחתי את הראש אחרי שלל בילויים בברים, אירועי אמנות ומסעדות חדשות. הוייב הצעיר והבינלאומי של המקום, עושה לי חשק לשגר את עצמי בקרוב שוב עם מעטפה ובול למלון בית הדואר. הפוסט הוסטל ירושלים.

לכתבה

CLOSE
CLOSE