לחצו להזמנה

17.07.23

ירושלים עם ילדים

נכון, אין ים בירושלים אבל העיר מפצה על כך עם המוזיאונים הטובים בארץ ושלל אטרקציות שתמצאו רק פה. בנוסף, העיר העתיקה תרגיש לילדים כמו תפאורה מסרט ושלל הטיולים בתוך החומות הן חוויה שלא ניתן למצוא בשום מקום אחר בארץ. ירושלים היא ללא ספק הכי חו"ל שלנו. עשינו לכם סדר בין שלל האופציות שהעיר מציעה והנה רשימה של הפעילויות והאטרקציות שלא כדאי לפספס:

לחובבי המוזיאונים

מוזיאון ישראל

מוזיאון ישראל מדורג בין המוזיאונים המובילים בעולם ומציע שלל אטרקציות לכל המשפחה. כרטיס הכניסה למוזיאון יאפשר לכם לשוטט בגן האמנות הבינלאומי ובכל התערוכות הקבועות והמיוחדות המוצגות כיום במוזיאון. בנוסף למוצגים מהשורה הראשונה בעולם בחשיבותם באמנות, בארכאולוגיה ובתרבות ואמנות יהודית, המוזיאון מציע גם תערוכות לכל המשפחה ופעילויות לכל הגילאים בקיץ ובעונות החגים.

מוזיאון המדע

מוזיאון המדע ע"ש בלומפילד ירושלים הוא מקום בילוי נהדר, מרתק ומותאם לבילוי לכל המשפחה. במוזיאון מוצגות בו זמנית שפע של תערוכות עם מוצגים פעילים ומרחב מעורר סקרנות שמאפשר לכל אחד ואחת לשאול, לחשוב, להתנסות, ולחקור את עולם המדע. כן, מותר לגעת!

מוזיאון ארצות המקרא

מוזיאון ארצות המקרא ירושלים מציג את סיפורה של התרבות האנושית באמצעות אוסף עתיקות ייחודי מארצות המזרח הקרוב הקדום. כלים עתיקים, תכשיטי זהב, חפצי אמנות, פסלים מרשימים ואוצרות אחרים המוצגים בגלריות המוזיאון ובתערוכות המיוחדות, מעניקים הצצה ייחודית לחיי התרבויות ששגשגו במרחב זה.

לאורחי הפוסט – כרטיסים בהנחה (פרטים בדלפק הקבלה)

מוזיאון המוזיקה

בלב ירושלים, בכיכר המוזיקה הציורי שבשכונת נחלת שבעה, מחכה לכם חוויה ייחודית שלא דומה לשום דבר אחר: מוזיאון המוזיקה העברי. המוזיאון הוא אטרקציה מרגשת שנוגעת בילדים, מבוגרים, מוזיקאים וחובבי מוזיקה מכל הסוגים, בין אם זה צלילי המזרח או המערב. הביקור במוזיאון הוא תמצית של מסע עולמי ייחודי דרך היסטורית המוזיקה העברית.

מרכז שרשרת הדורות - הכותל המערבי

מרכז שרשרת הדורות, הממוקם סמוך לרחבת הכותל, הוא מיצג אומנות מרהיב הממחיש באמצעות עמודי זכוכית את סיפורו המרתק של העם היהודי לדורותיו ואת הקשר הנצחי שלו לירושלים. המיצג תוכנן על-ידי אליאב נחליאלי, ואת אומנות הזכוכית יצר ג'רמי לנגפורד.

לחובבי האטרקציות:

מעלית הזמן

הצטרפו אל חיים טופול, בדמות של שלם ורדו אל מעמקי האדמה בירושלים, שם תפגשו פנים אל פנים את שלמה, ירמיהו, צדקיהו, הורדוס ורבים אחרים שחיו ופעלו כאן… החוויה מעבירה את 3,000 שנות ההיסטוריה של ירושלים בצורה מרתקת ובאמצעים חדשניים הגורמים לצופים לחוש כאילו ירדו אל מעמקי ההיסטוריה של ירושלים והפכו להיות חלק ממנה.

לאורחי הפוסט כרטיסים בהנחה (פרטים בדלפק הקבלה)

החיזיון הלילי במגדל דוד

מופע אור קולי משגע על רקע המצודה בעיר העתיקה. המופע אורך כחצי שעה ומספר את הסיפור של המלך דוד במופע לייזר בעזרת מוזיקה ואפקטים מיוחדים.

אקווריום

הביקור באקווריום עובר דרך 4 הימים בישראל – ים תיכון, כנרת, ים המלח וים סוף, כאשר לאורכו תפגשו למעלה מ-190 מיני בעלי חיים השוכנים בים בתצוגות שונות ומרהיבות.  במהלך הביקור תזכו לראות מקרוב את דג השושנון המפורסם, קופסינונים, דקרים, צלופחים, סוסוני ים, אלמוגים רכים, מדוזות שונות, כרישים שונים ועוד רבים אחרים. במרכז האקווריום בריכת בטאים פתוחה בה שוחים בחופשיות טריגונים, טחנים וגיטרנים. שיאו של הביקור הוא מעבר בתוך מנהרה המדמה חווית ביקור מתחת למים כאשר דגים וכרישים שוחים מעל.

מנהרות הכותל

מנהרות הכותל, מעין "מנהרת זמן" בירושלים העתיקה, חושפות את המבקר בהן למבנים, אתרים וממצאים השופכים אור מיוחד על החיים בעיר בתקופת הזוהר שלה, ימי בית שני. סיור במנהרות הכותל מגלה את חלקיו הנסתרים של הכותל המערבי ועובר במעברים תת קרקעיים, מקוואות ותעלות מים קדומות, רחובות מימי בית שני, מחצבה שיועדה לחציבת אבני הכותל ועוד. נדבכי הענק של הכותל נגלים במלוא גודלם ועוצמתם ומלמדים אותנו על אדריכלות ובניה בתקופות היסטוריות שונות.

טיולים ואטרקציות בחוץ

גן החיות התנכ"י

גן החיות התנ"כי מתפרס על פני שטח רחב בן כ-400 דונם ובו שזורות עשרות תצוגות בעלי חיים מרהיבות המייצגות את שלל המגוון הביולוגי הקיים בטבע לצד מערכת בריכות, אגם מלאכותי שמימיו מטוהרים וממוחזרים, משטחי דשא רחבי ידיים ושפע של פינות חמד ירוקות מוצלות. בגן תמצאו מתחם קטנטנים קסום הכולל פינת ליטוף ובית חי בהם תוכלו לפגוש ולהכיר מגוון בעלי חיים מקרוב וגן שעשועים אקולוגי.

עיר דוד ונקבת השילוח

עיר דוד מעניקה הזדמנות נדירה לחוות את ירושלים הקדומה, להלך במנהרות הקדומות ולצפות בסיפורי התנ"ך לובשים צורה ממש מול העיניים. הגן הלאומי עיר דוד מציע מגוון אטרקציות וסיורים שלא תמצאו בשום מקום אחר – חוויית VR ומופע לילה מרהיב המוקרן על גבי העתיקות של עיר דוד. חלק מהסיור בעיר דוד עובר בנקבת השילוח – נקבה ארוכה ומפותלת (אורכה 533 מ') אשר נחצבה בשביל להזרים מים ממעיין הגיחון בעמק נחל קדרון שמחוץ לחומה אל ברכת השילוח שבתוך חומות עיר דוד. הסיור בנקבה עובר בתוך המים הקרירים ומומלץ להביא נעלים מתאימות ובגדים להחלפה.

מסלול סובב החומות

הצטרפו לחוויה על טיילת החומות ותכירו את ירושלים מזווית חדשה ומרהיבה – מהגובה וב- 360 מעלות. הטרק ההיסטורי משלב את טיילת החומות הצפונית עם הדרומית במחיר של כרטיס אחד. מדובר בסיור עצמאי אתגרי לכל המשפחה, אך ניתן גם לסייר בכל טיילת בנפרד ולפצל את הביקור לשני חלקים.

מתחם התחנה ופארק המסילה

פארק המסילה הוא פארק עירוני גדול, מטופח ויפה – מעין "עמוד שדרה ירוק" שחותך פסיפס של שכונות ירושלמיות ומחבר את לב העיר עם הטבע. לאורך הפארק שביל אופניים סלול ארוך, שביל להולכי רגל, פינות ישיבה ומתקני ספורט ושעשועים – ובקצהו העירוני מתחם התחנה הישנה, ששוקם גם הוא והפך לאחד ממוקדי הבילוי המרכזיים של ירושלים. בתחנה הראשונה תמצאו מרחב פתוח, חי ונושם, תוסס במקומות בילוי ומוזיקה חיה, תערוכות, ירידים ושווקים ססגוניים. חלק מבתי העסק הפועלים בתחנה הראשונה, פתוחים גם בסופי שבוע.

שוק מחנה יהודה

השוק המרכזי של ירושלים הוא גם אחד השווקים הכי טעימים ושווים בכל העולם! ביקור במחניודה הוא כמו סיבוב בלתי נגמר בלונה פארק של דוכנים צבעוניים, שפע של מטעמים, ניחוחות וריחות.

גן הפעמון

גן הפעמון, אחד הגנים הגדולים בירושלים, הוקם בשנת 1976 לרגל חגיגות המאתיים של ארצות הברית, ושמו נגזר מהעתק פעמון החירות המפורסם של פילדלפיה הניצב במרכזו. הגן משתרע מעמק רפאים שבמושבה הגרמנית ועד הרחובות ז'בוטינסקי וקרן היסוד בטלביה, מול שכונת ימין משה הציורית. הגן הוא מקום מצוין לפיקניק ובו מתקנים רבים לילדים ולמבוגרים גם יחד, ביניהם מגרשי כדורסל, רחבת גלגליות, מתקני שעשועים ופסל דרקון שאפשר לטפס על כולו וגם שפע של מדשאות ואזורים מוצלים. בגן הפעמון נמצא גם תיאטרון הקרון, אשר מעלה מופעי בובות והופעות אחרות לילדים בכל הגילים.

פארק עמק הצבאים

הצבאים חיים בסביבתם הטבעית, ולפיכך גם מתנהגים בצורה הכי טבעית שרק אפשר. כל זה לצד שבילים נוחים להליכה, אגם מלאכותי, נקודות תצפית, נופים מרהיבים ופינות מוצלות לישיבה – והכל באווירה קסומה.

התנאים בפארק קרובים מאד לחייהם בטבע הפראי: הצבאים מצטופפים כשקר, נלחמים על נחלות ומסמנים טריטוריה במגוון דרכים. הצבאים חולקים את הפארק יחד עם עשרות מיני ציפורים, בעלי חיים, חרקים, פרחים וצמחים שונים, ומקיימים מערכת אקולוגית טבעית המחזיקה את עצמה ללא סיוע.

עמק הצבאים הוא שטח ציבורי פתוח. הכניסה אליו היא ללא תשלום בכל שעות האור. כיאה לאתר טבע אמיתי, אין צורך לתאם הגעה מראש.

 

עין לבן

עין לבן נובע בתחומי גן לאומי נחל רפאים בירושלים. מי הנביעה מתנקזים מתוך ניקבה קצרה דרך תעלה אל בריכה גדולה ויפה מעשה ידי אדם, שגודלה 4 8X מטרים, ועומק המים בה כ-1.5 מטר.

עין לבן עבר שינויים רבים בשנים האחרונות כחלק מתהליך שיקום ארוך. המקום הוכרז כגן לאומי ומאז שוקמו כאן טרסות ומדרגות, ניטעו עצים וצמחי תבלין, סודרו שבילי גישה, שוקמו בריכות המים ואמות המשמשות להשקיית שלחין, ובנוסף נחנכה ברכה נוספת לקטנטנים.

ההגעה לעין לבן היא דרך מגרש החנייה של גן החיות התנ"כי.

CLOSE
CLOSE